Sunday 3 June 2012

Sommaren finns åter i kalendern!

Min man är jättehärlig, men en obotlig optimist. Samt har svårt att säga nej i arbetssammanhang. Speciellt som han är målmedveten yrkesmässigt. Det var jag förr, men det har fått ge vika för familjen och livet. Men nu stod vår familjs semester på spel. Samt han hade ju inte beaktat att Simon i såfall skulle behöva vård, eftersom även jag arbetar under sommaren (är ju inte lärare med 10 veckors semester). Så mannen skulle nu meddela att vi inte i detta skede kunde ändra på våra sommarplaner. Ett dygn hamnade jag offra på altaret (min första semesterdag) för någon viktig arbetsgrej, men det tänker jag ta igen genom att besöka en vän. Och dagen tog jag mig också igenom. Tröstade mig själv genom att laga extra god mat. Det kändes faktiskt lite bättre efter en portion grekisk sallad, baconrullade champinjoner, broiler i gräddsås samt pasta.

No comments:

Post a Comment