Monday 19 November 2012

Inget bloggande, mycket skrivande

Nu är det dags igen att skriva essäer. Det är dags att förnya Stellas vårdbidrag samt ansöka om lite mer hjälp för både henne och Simon. Då så är jag tvungen att skriva om deras svårigheter och vad de behöver mer hjälp med än andra barn. Om du som läser är mamma/pappa själv, så inser du hur motbjudande det är att skriva om sina barn något som inte är positivt. Men för deras bästa har jag inget val. Imorse var nog en motivator, då Stella hade världens utbrott då hon inte direkt fick IPaden av sin bror. Hon bet honom och stängde därefter in sig på toaletten var hon skrek och slog på allt. Och orsaken bakom är troligen kalaset hon var på igår som tog hennes energier. Sedan hade hunden tuggat sönder mitt duntäcke så nu har jag dun över hela sängen. Ibland är verkligheten mer otrolig än filmerna. I alla fall hos oss. :) Nu skall jag sätta mig ner och skriva ansökningar. Men jag återkommer när jag fått dem klara.

1 comment:

  1. Så skönt att läsa att det finns fler i liknande situation. Håller oxå på med en ny ansökan och det är inte roligt att skriva om sitt barn på det sättet. De kämpar ju så bra. Men som sagt det är ju för en god sak som gynnar dem i slutändan.

    ReplyDelete