Friday 1 July 2011

Jag skall bli en Latte-mamma

Ok, rubriken är kanske lite ironisk, men jag har blivit beviljad 80 % arbetstid. Så jag skall minska antalet arbetstimmar på hösten. Det skall bli otroligt skönt att ha mer tid för barnens alla saker.
Två yngsta börjar ju skolan respektive förskolan. De har blivit beviljade skolskjuts, så vi måste ju träna in den biten. Sedan får jag se om de åker hem också med taxi, eller om jag hämtar dem.
Vi har även eftisverksamhet för dottern och 2,5 timme dagvård för sonen förutom själv skolverksamheten. Så jag pussla ihop lite om jag vill göra läxor med yngsta dottern i fred innan vi hämtar sonen, till exempel.
Lägg sedan till en sjätteklassare i ekvationen och jag börjar ha tillräckligt att göra dygnen runt. Men när mannen är hemma kan jag arbeta mer och han kan ta hand om barnens läxor och behov.


Sedan fick jag verkligen tråkiga nyheter på posten idag. Anpassningskursen som jag hade sett fram emot har blivit inhiberad pga för lågt deltagarantal. Usch, jag hade sett fram emot det, att få behandla detta med barnen i lugn och ro. Nu hamnar jag ju ta den biten ensam. :(

1 comment:

  1. Grattis till det ena, o skit med det andra. Tummar att det kanske kan komma nån ny kurs inom snar fram tid.

    Lattemamma ja, jo eller hur ;) Man hinner ju ta sig en kaffe, När man jobbar!!
    //M

    ReplyDelete