Saturday 21 January 2012

Spänningen stiger

Idag började sonen med sin medicin. Jag öppnade kapseln och strödde innehållet över lite sylt. Precis som man kan göra. Han tog det lätt, och sköljde ner det med lite saft.
Han har varit riktigt lugn, nu ligger han i sängen och spelar. Trötthet kan vara en av sidoverkningarna, men jag följer med hur det fortsätter. Borde kanske testa att ta barnen till butiken och se hur vi lyckas? :)

Jag väntar så på att vi skall få beslut om bidraget för dotterns del. De förkastade ju vår ansökan, då de inte väntade på våra kompletteringar. Så jag besvärade mig över beslutet. För det är knäppt att man får bidrag pga astma (och det kan många dagar handla om att ta medicin 2 x 1 minut, inget annat), men är man fast med ett barn och dess utbrott flera timmar per dag så erkänner de att det är merarbete, men inga bidrag.

Nu är vintern och snön här, så vi skall ta oss ut och leka idag. Igår gjorde barnen snögubbe på gården.

Nästa fredag skall jag få lite egentid. En kompis har förfest och sedan skall vi ut på stan. Vi blir ca 10 stycken, så det kommer att bli väldigt roligt. Jag har lyckats få barnen placerade på olika övernattningsställen, vilket är en bedrift. Jag tror att alla kommer att få det jätteroligt.

No comments:

Post a Comment