Monday 2 January 2012

Gott Nytt År 2012 till er alla

Jag har nu ansökt om terapierna för sonen för ett år framåt. Håller tummarna att de snart gör beslut om det, så att han kan fortsätta utan avbrott.

Sedan har jag fyllt i blanketten för hans vårdbidrag för 2012. Måste säga att hans neurolog skrev nog ett sådant intyg, att det inte borde vara något problem. Jag tycker ju nog att det hon skriver stämmer, men ändå känner jag inte igen killen i utlåtandet. Man blir väl så van att ha det som man har det, att man inte sitter och ältar det.

Dotterns bidrag avslogs, för de väntade inte på mina kompletteringar, eller på det nya läkarintyget som inte var lätt att få (då allt tar sin tid). Men nu har jag skrivit besväran och fått läkarintyget, så denna vecka skall det in. Sedan är det bara att vänta på beslutet - igen.

Jul och nyår gick faktiskt riktigt bra. Lite spänning och utbrott, men mestadels riktigt skönt. Och vi var tillsammans lediga hela veckan, vilket verkade vara behövligt för allihop. Nu har dock dygnsrytmerna blivit lite förvridna, så dem måste vi få bukt på innan skolan börjar nästa vecka.

Dotterns julklapp (hörselskydden med inbyggd radio) blev en riktig hit. Hon älskade den. Nu kommer hon med en rad svåra frågor, då hon har hört något på radion. Som att hon undrade över att man kan köpa julklapparna från nätbutikerna. :D Hon tror ju ännu på tomten, fastän samtidigt vet hon ju nog att flera andra bidrar till julklappshögen.

Äldsta dotterns sammanfattningsmöte om hennes undersökningar är nästa vecka. Få se om det framkommer något nytt kring detta.

Ha det så bra alla därute.

No comments:

Post a Comment