Wednesday 15 February 2012

Enträgen vinner

Igår kom äntligen beslutet på besväret jag skickade angående mellandotterns bidrag. Vi blev ju inte beviljade tidigare, och jag skrev långa utredningar samt skickade med nytt läkarintyg.
Och nu backade de, och beviljade oss grundbeloppet i 14 månader.

Det var ju en vinst för oss, men jag orkade inte riktigt glädjas. För jag tycker att systemet är fel, man skall inte behöva lägga så mycket tid på att bråka med myndigheter.

Men vi skall nog fira detta med ett besök till Junibacken med de två yngsta. De kommer att njuta igen för fulla muggar, har jag på känn.

Sonen är inne i en högaktivitetsperiod. Igår morse sprang han ikapp med sig själv (när inte systern ställde upp) runt hela huset, varv efter varv. Och på kvällen samma sak. Detta kan ju bero på att han fick vara så mycket stilla när han var sjuk, så han måste ta igen det nu. Men man blir nog så glad att titta på hans energi och glädje. Bundle of Joy, som amerikanerna säger. Ett kärleksknyte.

No comments:

Post a Comment