Thursday 12 April 2012

Ingen Muppet Show idag

Igår steg Simon igen upp före oss andra, och avverkade ett helt myslipaket samt ett antal jogurtburkar. Och gjorde det rätt klottigt överallt.
Igår googlade jag redan efter någon apparat som kunde meddela mig när han stiger upp, för så här kan vi inte ha det. Det är även en säkerhetsrisk, för han kan även börja använda elektroniska apparater i köket.

Men imorse vaknade jag faktiskt först av alla, halv sju. En orsak kan vara, att jag har köpt ögonbindlar åt barnen så att de får mörkt på kvällen när de skall sova. Annars stör den ljusa kvällen dem, även fast vi har mörkläggningsgardiner.
Så idag hade jag ingen Svensk Kock från Muppet Show i vårt kök. Vilken skillnad att få börja morgonbestyren utan en halv timmes städning.

Därför får vi njuta av svenska kocken via Youtube istället. Han är härlig, när man inte behöver städa upp efter honom. :D

http://www.youtube.com/watch?v=UerBCXHKJ5s

Jag lyckas inte tydligen lägga till videon, så ni får kopiera länken till er webbläsare.

No comments:

Post a Comment