Tuesday 17 April 2012

Reflektioner

Några dagar har igen gått. Morgnarna har gått rätt hyfsat, dels för att jag har stigit upp samtidigt med sonen. En morgon bröt han sina rutiner, och gjorde fuffens i övre våningen istället. Då kom vi först ner tillsammans, han försvann. När jag hittade honom hade han ritat på väggarna och trappsteget. Jag har inte ännu orkat ta bort det.

Dotterns ridterapigånger är snart avverkade. Vi skall ha ett möte med ridterapeuten i maj för att evaluera dessa 20 gånger. Jag kommer att be om förlängning, då Stella och terapeuten har fått ett bra förhållande. Hon mår bra där, och behöver nog all hjälp hon kan få med sin impulskontroll.

Millas medicinevaluering är i slutet av månaden. Läraren kommer även att vara med på mötet, vilket är bra, då de vägrade höja medicindosen utan hennes uttalande sist vi var där på möte. Hon behöver helt klart en högre dos, fast denna dos redan hjälper lite grann.

Stellas medicinevaluering är i maj. Hennes dos är bra, och vi vill bara fortsätta med den. Hon fick utslag, som jag trodde berodde på medicinen. Men det visade sig vara mollusker. Inte kul det heller, men vi kan fortsätta med medicinen.

Sonens hjärtljud blev ju kollade pga medicinen. Och då uppdagades något, som tvingade oss till extra kontroll hos kardiologen. Det var pirrigt innan, men det visade sig att han hade ett friskt hjärta. Vilken lättnad, då han redan har flera läkare han är stamgäst hos på samma sjukhus. Kardiologen var supertrevlig, men är glad att vi inte behöver träffa honom igen.

Tröttheten jag hade när Stella blev utbränd i höstas kom ikapp mig igen. Jag har varit en urvriden trasa, men har liten möjlighet att sova för att återhämta krafterna. Så det är bara att bita ihop. Det är ju mindre än två månader till semestern. Då skall jag vila ut, det har jag bestämt.

No comments:

Post a Comment