Thursday 26 April 2012

Höjd dos

Idag hade de uppföljningsmöte med psykiatern om Millas medicinering. Läraren var med, samt psykiatern, Milla och hennes pappa. Läraren hade varit så otroligt diffus så psykiatern fick läxa upp henne. Hon klagade bl.a. på att dottern ofta snytit sig när hon var förkyld. Det har väl inget med koncentration att göra??? Nå, de fick i alla fall se, att problemen i skolan inte endast beror på dottern. Inte för att hon har stora problem där. Men hennes skolgång kunde vara lättare, om vi säger så.
Nå till sist så fick psykiatern läraren att gå igenom formuläret hon fyllde i i januari, och de kunde konstatera att vissa framsteg gjorts med denna låga dos.
Summan av kardegumman var i alla fall att dosen höjdes. Vilket jag hade sagt åt mannen att var målet för mötet. Jag känner en viss lättnad att jag i vissa lägen nu kan skicka honom på möten. Och inte behöver åka själv alla gånger.

Själv låg jag hemma med Simon och kände mig krasslig. Och han låg mest i soffan hela dagen.

No comments:

Post a Comment