Friday 4 May 2012

Livet i ultrarapid

Ja, så känns det just nu. Jag hinner inte sitta och reflektera, för livet är så späckat med program just nu. Det är föräldramöten, överföringsmöte till högstadiet, uppföljningsmöten om flickornas medicin, mitt egna möte med läkaren och röntgen, möte med ridterapeuten osv.osv. Sedan är det ju årstiden så man skall köpa gåvor åt höger och vänster. Det är gudbarnen som fyller år, det är föräldrarna som fyller, avslutningsgåvor till dagis- och skolpersonal samt terapeuterna. Vårfestkläderna är klara för Simon och Stella, men något tag vaknar väl Milla, och man får ta henne pronto till någon klädaffär inne i stan. Idag ringde Simons talterapeut. Han hade lärt sig säga bokstaven R. Vad roligt, att det blev hon som fick bevittna det. Lön för mödan. Håller på och städar ut alla skåp och garderober på allt onödigt. Det är roligt hur bra det går, och jag har redan samlat en liten summa fickpengar för min resa om några veckor. Då skall jag och en väninna åka utomlands, turista, shoppa och slappa. Som om inte detta vore tillräckligt så har vår familj ett större projekt som vi just nu kartlägger, planerar och funderar kring. Men det ger energi att ha något konkret att arbeta på. Och som kommer att betyda mer sköna stunder för vår familj.

No comments:

Post a Comment