Friday 11 May 2012

Väckarklocka med ljus

Det har alltid varit rätt svärt att väcka upp äldsta dottern på morgonen (gud ska veta att vi inte har samma problem med hennes lillebror ;-) Hon vaknar inte till väckarklockan (som låter som en brandalarm), inte sin telefon, inget. Hon bara sover. Men nu hittade jag väckarklockan med ljus. Man ställer in den, så ljusnivån gradvis ökar tills själv väckningsfunktionen sätter in. Och imorse vaknade hon redan innan väckningen tack vare ljuset. Halleluja. Här är mer information om liknande väckarklocka: http://www.philips-shop.se/store/catalog/ljusterapi/wake-up-light/-/productdetail/HF3465_01_SE_SHOPPUB/SE/sv#productDetailtabs

2 comments:

  1. Den har hjälpt mig med.
    Har t.om förlorat jobb som jag brillierat på för att jag alltid försov mig.
    Ingenting fungerade.
    Men en wake-up-light i kombination med extra melatonin under natten för att få en ordentlig natts sömn har gjort susen för mig!
    Tack för fin blogg!

    ReplyDelete
  2. Tack ska du ha. Berömmet värmer.

    ReplyDelete