Monday 13 August 2012

Kanonhelg

Vet ni, denna helg har varit fylld med fina minnen. Många sådana. Det är minnen man gömmer i sitt hjärta för att ta fram när det blir tuffare tider. Och genast jag skrev denna mening så fick jag lov att gå upp för att reda upp ett bråk. Väl där uppe hittade jag min nya läderpall väl inkilad mellan väggen och skrovliga skorstenen. Så när jag tog bort den så fick möbeln många skråmor och hål :/
Men nu tillbaka till det som var så underbart under helgen. På fredag for Stella på kalas. Hon var lite spänd innan, men väl där märkte hon hur roligt det var att träffa alla klasskompisar igen. De hade haft tävlingar, och hon hade vunnit alla grenar utom en. Under tiden hon var på kalas så tog jag Simon med mig till bowlinghallen. Och det var ingen annan där, så vi hade hela hallen för oss själva. Simon orkade kasta koncentrerat hela timmen. Vi har såklart staket på banan, men Simon är jätteduktig. Och han var så glad och lycklig.
På lördagen åkte jag till Ikea, barnen kunde vara hos mormor under tiden. Innan vi åkte hem så var vi ett varv till matbutiken för bland annat brödet var slut. Sonens medicin hade gått ur kroppen, och han var verkligen som en studsboll på kollisionskurs. Han försökte hela tiden springa från mig när jag stod i kön för att betala. Jag höll i honom och förklarade lugnt att ifall detta beteende fortsätter lämnar jag korgen med alla varor och åker hem bums. Och hör och häpna, jag vann striden. Sonen kastade en blick på korgen (som bland annat innehöll chips och ostbågar) och lugnade ner sig totalt. Vilken höjdare för mig! Det är stort att vinna en fight i matbutiken, fastän jag oftast åker och handlar ensam om jag bara får chansen.
På kvällen fick Simon och Stella vaka lite längre, medan Milla och jag satte samman en möbel. Vi hade väldigt trevligt tillsammans. <3 På söndagen hade jag inte tänkt göra något speciellt, men fick nys om en marknad mitt i staden, på alla innergårdar i kvarteer med härliga trähus. Och det var så lyckat, Simon och Stella gillade att vandra omkring och fynda bland sakerna som ett hundratal försäljare ställt ut. Vi hittade härliga saker. Och fastän vi var hungriga så orkade vi vandra två timmar innan hungern och tröttheten hann ikapp oss och vi åkte till McDonalds. Under denna marknad kände jag mig som en vanlig mamma, som inte behövde vakta barnen varje sekund. Det var ju en fördel att marknaden var på innergårdarna, där det var lummigt, vackert och inga bilar.

No comments:

Post a Comment