Thursday 16 August 2012

Medicinutvärdering

Möte med två yngsta hos psykiatern. Jag körde efter dotter, sedan sonen och sedan raka vägen till psykiatern. Han förnyade sonens resept för ADHD-medicin, dotterns förnyas i november (och då skulle han även skriva ut C-intyg för ansökan av bidrag). Han tyckte sonen kunde övergå till samma medicin som systern så fort han lärt sig svälja tabletter. Melatonin skrev de också ut, men dosen skulle inte höjas (2 mg) för tillfället. Han sa att vuxna har 3 mg, så det var inte aktuellt. 2 mg fungerar ju bra på lillebror, men inte längre på Stella. Jag tog upp hennes utbrott. Psykiatern tyckte vi skulle föra dagbok tillsammans varje dag och fokusera på det som gått bra. Stella meddelade att hon inte tänkte göra det. Sedan började hon säga att nu skall hon bort. Hon tjatade och tjatade. Samtidigt försökte jag tala med psykiatern. Jag var glad över att hon betedde sig såhär, då kanske de börjar förstå hur vi har det hemma. Fast psykiatern verkade inte notera det alls. Simon satt som ett ljus och var verkligen duktig. Min lilla gulle. Sedan bad jag om samtalstid med den andra personen som var närvarande, för att kunna tala ostört om dottern. Tror hon kan hjälpa mig mer än psykiatern. Ni får ursäkta, det finns folk som tycker han är bra, men jag tycker inte han tillför så mycket. Han menar väl, men jag tycker att han alltid får mig att känna mig som en usel mamma. Och det är inte många som lyckas med det. Han tycker alltid vi skall försöka lösa problemen, men sedan blir det inga konkreta förslag. Har alltid lust att gråta när jag åker därifrån, för det är som om han ifrågasätter mig varje gång. Jag tycker jag är en väldigt beläst person, som har satt mig in i varje barns situation och behov väldigt ingående. Jag har ändrat på eget beteende, jag stöttar barnen till max. Och sedan på möten med psykiater X känns det som om jag bara är en mamma, som inte klarar av att bemästra mina barn. Sorry om jag låter lite låg, men han får mig att känna så. Om den andra psykiatern vi skall träffa i september är bättre, kommer jag att be att få överföra alla tre barn till denne person istället.

No comments:

Post a Comment