Saturday 3 September 2011

Kalaslördag

Jag berättade ju tidigare om att sonen fick inbjudan till kalas. Jag kontrollerade och fick veta att de skulle vara fyra vuxna och under 10 barn, samt att de skulle hålla extra koll på honom. Då kunde jag inte längre bromsa, utan kunde berätta för sonen att han var bjuden på kalaset. Vilken lycka!
Så fort sonen vaknade idag, så ville han iväg på kalaset. Det blev långa timmar innan det var dags att sätta sig i bilen och åka iväg.
Vid stranden samlades sedan alla kalasdeltagare, och sonens favorittjej var också bjuden vilket fick honom att le extramycket.
När förbindelsebåten kom så for då min son iväg så kavat med alla de andra.

Och medan han var borta så hade jag några härliga timmar med hans syster. Vi var och handlade lite nya kläder för hösten och hade det bra hela tiden.

Vi hämtade upp honom från båten, och han sken som sen sol. Men jag märkte genast att han var supersprallig. Och fick veta att han druckit cocacola. De som ordnade kalaset kunde ju inte veta att sonen blir totalt speedad av cola, och skall helst inte dricka det (för jag hade glömt att informera om detta). Men verkningen av colan ebbade tack och lov ut ganska snart.

Så nu har jag tre verkligen nöjda barn hemma, för äldsta dottern var över natten hos en kompis och hade haft det jättekul hon med.

Mer sådana här dagar, tack. Man skulle kunna vänja sig vid att öronen får vila och man får se glatt folk omkring sig.

2 comments:

  1. Men åh, vad härligt! Så kul för sonen att kalaset givk bra och blev lyckat. Ja, för dig med, förstås! Sånt gör en mamma glad på riktigt :) Skönt att du kunde koppla av undertiden oxå, och fick lite egentid med dottern.
    Glad för din skull :)
    Kram Nina!

    ReplyDelete
  2. Helt underbart att höra!!! Man blir varm i hela hjärtat när andra engagerar sig och fixar för att barnen ska klara av en sån här dag!!

    KRAM//M

    ReplyDelete