Friday 18 November 2011

Hur många psykiatrer krävs för att rasera ett korthus?

Jaha, det verkar faktiskt så att allt vi har arbetat för i 3,5 år raseras av en psykiater som inte orkade läsa papprena om min dotter innan mötet. Han fick för sig att hennes temperament och ev. trots orsakar detta. Han verkade inte tro på något jag förklarade och har talat mig hes om sedan vi började denna resa.
Jag tog kontakt med HAB, och tyvärr verkar de inte heller ha möjlighet att hjälpa oss, då de är en privat tjänsterbjudare och detta skall skötas lokalt. Så nu verkar vi falla mellan stolarna här och rejält. Worst case scenario börjar utspela sig, att dottern konstateras normalstörd, hon får ingen hjälp och sedan börjar hon gradvis må sämre och sämre.

Jag känner mig som om någon skulle ha kapat mina armar och jag skall ta emot min dotter som kastas från ett brinnande hus.

Sonens rehabiliteringsplan skall skrivas för nästa år, och ingen verkar ta tag i det heller. Vi bara bollas mellan instanserna. Vet ni, jag orkar snart inte med detta. Vi skiter i hans terapier, hans vårdbidrag, hennes mående, andra dotterns skolsvårigheter.
Jag är SÅÅÅ trött på detta. När skall vi få vara trygga, och bygga på en bättre framtid för våra barn? Vi orkar snart inte, kvällar är fulla av barnens skrik och negativa agerande. Vi föräldrar blir ju också snart utmattade. Inte en lugn stund.
Jag har gått ner i arbetstid, dottern går inte längre på eftis. Vi gör allt vi kan för att hon skall må bättre och ändå är det såhär. Hon kan ju inte rå för sina reaktioner, hon kan inte rå för att hennes energinivå är låg. Jag älskar henne otroligt mycket, och hon är så smärtsamt medveten om situationen. Inte för att vi skulle påvisa det, utan för att hon inte vill ha det såhär och hon lider av att vara arg och agiterad.

Jag undrar hur någon kan säga att läkare skriver ut ADHD-mediciner lättvindigt, för vi har verkligen inte den upplevelsen? Vi får inga mediciner utskrivna, trots diagnoser och utredningar och anpassningar, och personliga assistenter.

Om jag inte bloggar på en tid, så vet ni att jag ligger under täcket och har tagit avstånd från denna kalla, komplicerade värld.

No comments:

Post a Comment