Thursday 3 March 2011

Mina barn gillar inte kläder

Mina barn gillar inte kläder, man kan nog kanske lugnt påstå att de hatar kläder. De har nog fötts till helt fel klimat, när de hamnar stå ut med de fyra årstiderna här i Norden.
Vinterkläder är hemska. Overaller, halsskydd, mössor, vantar, yllesockor, vinterstövlar, dem skulle barnen bränna på bål om jag lämnade dem oövervakade med lite bensin och tändstickor.
Inte är det mycket bättre med innekläder heller. Strumpor och underkläder bara korvar sig, har skavande sömmar och etiketter. Min dotter klippte sönder sina strumpbyxor tills jag slutade köpa dem. Nu använder hon leggins, men dem använder hon istället för byxor. Legginsarna skall vara tighta, men inte för spända. Byxor skall inte vara lösa heller, för då kan de kännas obehagliga.
Kläderna skall vara precis rätt storlek, vilket betyder att när man just hittat passande plagg så är de för små inom några månader.
Sonen älskar att klä ut sig, och de kläderna går alltid på hur lätt som helst. Fast de stannar inte på om de inte känns bra.
Så jag verkligen längtar till sommaren, när vi kan slänga alla yllterkläder i en hög, glömma sockor, dottern kan dra på sig en skön Me&I-klänning och sonen en vild Spiderman T-shirt och shorts. Då ler vi alla ikapp med solen.

1 comment:

  1. Hej, ska läsa mer sen, men JA jag bloggar, o har så gjort i många år, o nu får du min adress också då!
    //M

    ReplyDelete