Monday 14 March 2011

När mamma mår bra inverkar det även på barnens mående

Ibland behöver man som mamma lite andrum och få egen tid. Speciellt viktigt är det för att orka med den vilda vardagen i en familj.
Så förra helgen tillbringades med ett gäng kära vänner på en stuga uppe i norr. Inga måsten, inga tidtabeller, inget ansvar ;), bara suveränt sällskap.
Dessa vänner är så viktiga för mig. Man kan sitta tyst med dem och njuta av tystnaden, eller tala om allt mellan himmel och jord samt skratta sig halvt fördärvad. Det blev mest av det senare.
Våra träffar brukar även innehålla bastubad och god mat och god dryck. Så även denna gång. Jag tyckte inte jag gjorde något annat under helgen än åt, bastade, drack och satt i vildmarksbadet.
Vi lämnade vår stuga endast för korta promenader längs skogsvägen.

Fast det var skönt att återse barnen när jag kom tillbaka, är jag nog i mina tankar länge kvar i stugan med mina vänner.

Batterierna är åter laddade så nu kan vardagen ta tag i en igen.

2 comments:

  1. Det är såå viktigt att få lite egen tid ibland.

    Eftersom lilleman här inte är så stor ännu så får jag plocka mina timmar lite här och där än så länge. Tex melodifestivalens genrep i lördagseftermidag med Johanna. Det plussar på vad gäller ork och harmoni!
    //M

    ReplyDelete