Monday 7 March 2011

Vi har fått datum för utredningen!

Nu har vi äntligen kunnat ringa in vissa datum i våra kalendrar. Då skall vi spendera en vecka i huvudstaden och barnen skall utredas.

Det är så skönt att vi har fått det, för det är igen ett steg framåt. Samtidigt känns tiden lång, för jag vill ju åka dit med en gång och få det överstökat.



Kära läsare, jag blir jätteglad om ni kommenterar mina inlägg. Och kommer med synpunkter eller åsikter kring det jag bloggar om.
Mitt liv handlar ju inte bara om NPF, men det känns som att det är något jag vill skriva om och sprida ev. information. Det är en stor process att samtidigt bearbeta att ens barn kan ha funktionshinder, sköta om vardagen, stöda och underlätta för barnen och undvika total kollaps. Hittills har jag klarat mig, men det finns en förhöjd risk för att man som förälder blir utmattad, utbränd och totalt orkeslös.
Min ventil är att röra på mig. Jag var tidigare en soffpotatis av stora mått, men nu hittar man mig på gymmet 2-4 ggr per vecka. Det är inte alltid jag klarar av att stänga av tankarna där heller, men ofta lyckas jag uppleva en timme av total avslappning för hjärnan, medan kroppen får arbeta.

2 comments:

  1. Äntligen datum! Härligt!!

    ReplyDelete
  2. Tack för det. Vi är verkligen glada här, något att se fram emot.

    ReplyDelete