Thursday 10 February 2011

Mer talterapi gör mig lycklig!

Juhuu, sonen kommer att behöva mer talterapi! Knäppt att jubla över en sådan sak, men berättar jag varför så förstår ni kanske min glädje:

Jag pressade rätt mycket på att sonen skulle få talterapi, då alla andra utom utredande talterapeuten tyckte att han var i behov av det. Så till slut fick vi beviljat 25 gånger.

I samma veva lyckades jag byta ut talterapeuten mot en ny, som kommer till daghemmet och ger terapin (det var en fullträff, för sonen hade inte orkat med två terapier i veckan i en annan stad).

Nu frågade jag henne när hon ringde i annat ärende om hon tror att han kan behöva fortsatt talterapi. Och hon sa: Ja. Så detta betyder att jag gjorde rätt i att kräva denna terapi, och att han även i fortsättningen får stöd med att bygga upp sitt språk.

Så idag känner jag mig som en lyckad mamma.

No comments:

Post a Comment