Monday 7 February 2011

Utredningarnas tidtabell drar ut på tiden, i all oändlighet

Idag har jag kommunicerat med huvudläkaren i vår kommun och dem som skall utreda våra barn. Och utredande instans är av åsikten att de måste få betalningsförbindelse innan de kan ge en tid åt oss. Läkaren i sin tur var av åsikten att han måste veta deras utredningsplan för att godkänna betalningsförbindelsen.

Vad jag börjar vara trött på detta. Beslutet om remiss och betalningsförbindelse togs innan jul, men tidigare ville de ha remissen som de inte fått. Då ringde jag i min tur psykologen och fick remissen iväg från läkarna. Suck, varför kan de inte ha klara rutiner för detta?

Till saken hör att ifall vi inte får en tid i mars så blir det maj i så fall. Och det är väldigt sent för att hinna sätta in insatserna innan skolstarten. För att inte tala om ansökningen om skoltaxi, som skall vara inskickad i mars. Och den kan jag ju inte skicka utan ha resultatet för utredningen.

Dessutom borde jag boka in en arbetsresa i mars och den vågar jag ju inte sätta in i kalendern innan jag vet när utredningen eventuellt blir. Jag gillar inte att ha en massa lösa ändar i mitt liv, så det är en aning frustrerande.

Får väl sitta ner och lära mig tålamod, igen.

No comments:

Post a Comment