Tuesday 9 August 2011

Vilket möte! Jag är kär.

Man är så van vid dethär laget, att man får strida för sina barns rättigheter och rätt stöd. Så man blir nästan perplex när man möter förståelse och samarbetsvilja.

Jag har idag haft möte med min dotters kommande lärarinna och rektorn för skolan. Lärarinnan är underbar. När lärarinnan försynt funderade om de kunde ordna med en mjuk och lugn hörna i klassen för dottern för de stunder som hon behöver varva ner, började jag nästan gråta av lycka.
Allt jag sa skrev de ner så pennan rykte och kom med många bra synpunkter. De sa att jag kom med så mycket information, att skolan säkert kommer att gå jättebra för vår mellandotter. Och det tror jag med. Lärarinnan lovade ha aktiv korrespondens via mail med oss. T.om informera om de dagar som dottern haft det jobbigt, så att vi kan hämta henne tidigare från eftis.

I klassen kommer det att vara två vuxna vid alla tider. Eftis ligger två klassrum från dotterns klass. I eftis finns 5 vuxna på 30 barn.

O vad glad jag är. Och jag tror dottern kommer att jubla när hon hör att en flicka som hon tidigare har lekt med kommer att gå i samma klass. Samt en annan som hon gått i förskolan med samtidigt.

2 comments:

  1. Men vilken lycka! Att mötas av förståelse och sånt engagemang och godhet känns underbart!

    Vi har varit på möte idag på As skola och ja det känns också mkt positivt!

    KRAM!//Minks

    ReplyDelete
  2. Så härligt närman springer på de där guldkornen, det är inte ofta...men det händer.
    Lyckan är total!
    Kram på dig//Lena

    ReplyDelete