Wednesday 31 August 2011

Sonen har blivit bjuden på kalas

Det är extra roligt när barnen får inbjudan till kalas, då det är så viktigt för dem. Sonen fick idag en sådan inbjudan. Men nu kan jag inte berätta om det åt honom än. För kalaset innebär att barnen åker med förbindelsebåt ut till en ö och antagligen tillbringar mycket tid med att springa i skogen etc. Faromomenten är alltså många, speciellt för min lilla spelevink som på en båt eller brygga är en av de starkaste kandidaterna att falla i sjön.
Nu ska jag alltså ringa pojkens mamma och höra mig för om hur många vuxna som är med, och om de kan titta efter vår son speciellt mycket. En möjlighet är också att pappa följer med, men han hade annat program den dagen. Och jag kan ju inte ta med systern också och åka ut. Då gör jag inte annat under de timmarna än springer åt olika håll. Vi får väl se vad mamman säger när jag ringer henne.

1 comment:

  1. Men vad roligt! Hoppas det löser sig med allt så det blir verklighet med :)
    Kram Nina!

    ReplyDelete