Tuesday 13 March 2012

Dag 1 på HABBEN

Resan igår hit gick riktigt bra. Sonen spydde inte i bilen. Han tyckte förstås resan var lång, men klarade det riktigt bra.
Väl framme hämtade vi nycklarna till lägenheten vi får låna, plockade upp lite hamburgare och installerade oss i lägenheten. Simon tyckte lägenheten var okej, men Habben ville han fortfarande inte höra talas om.

Imorse var det också svårare än vanligt att få kläderna att sitta rätt pga det. Vi sov faktiskt till halv åtta, lyx.
Sedan for vi iväg till Habben. Ännu där grät han lite, men sedan gick vi i lugn och ro och bekantade oss med lekrummet. När hans personliga skötare kom dit en halv timme senare var Simon lugn, och jag kunde gå och träffa neurologen.
Vi hade uppdatering om hur det går för Simon. Sedan var det Simons tur. Jag gick iväg och åt en pizza. Sedan gick jag tillbaka till Habbens allrum. Där läste jag och talade med en annan mamma. Konstigt att vara ledig såhär, när man är van att dagarna är späckade.
I misstag gick jag till avdelningen en halvtimme för tidigt. Men fast Simon såg mig, så när han fick höra att jag skulle komma först om en halvtimme så återgick han till sin lek med sin kompis där. Sådant har aldrig hänt förut, han skulle ha klängt fast sig i mig. Jag var glad över att han verkade trivas.
När han slutade så förde jag honom på museum, som han absolut ville besöka. Vi hade riktigt trevligt.
Sedan ville han ha mat från Kinarestaurangen, nudlar och kött. Det fick han förstås. Jag glömde ta med pinnar, men han gick till slut med på att äta med gaffel och kniv.
Klockan halv åtta somnade han, nöjd och glad. Och imorgon skulle han igen till Habben, inga problem. Vad glad jag är över det.

No comments:

Post a Comment