Thursday 15 March 2012

Dag 3 på Habben

Imorse ville sonen spela med datorn en stund och det fick han. Och sedan åt han igen massor med morgonmål (vilket är bra, då hans matlust inte återvänder förrän mot kvällen).
Sedan mot Habben igen. Vi hade igen tur att få parkeringsplats på gården, vilket är rena rama lottovinsten, då man annars får betala sig sjuk och springa hela tiden och lägga mer pengar i automaten. Vi har haft samma tur hela veckan. I och med att jag skrev det, får vi säkert ingen plats där imorgon.
Idag hade sonen två möten med psykologen och ett med talterapeuten. Jag hade ledigt hela dagen så tog lite egen tid och åt en pizza i stan.
Sedan när jag kom tillbaka så ville psykologen tala med mig. Sonen har överraskande bra kognitiva kunskaper, lite brister i logik och talet samt ordförrådet. Vi skall tala mer om det imorgon, men jag tror faktiskt de kommer att tycka att han kan börja ettan till hösten med rätt anpassning. Vilket gör att jag åter igen får ombepröva mitt beslut, men det gör inget om det blir så. Det är ju bara en väldigt positiv överraskning.

Vi var en stund i lägenheten och sedan promenerade vi till restaurangen. Simon klarade av att äta i den överfulla restaurangen. Och sedan promenerade vi glada tillbaka.

Nu skall han snart duscha, och sedan är det godnattsaga och natti natti som gäller. Jag är också rätt mör, dessa dagar är givande med tar ut sin rätt.

Saknar även resten av familjen mycket.

No comments:

Post a Comment