Friday 2 March 2012

Ny sittordning

‎12-åriga dottern berättade något för mig igår, som jag har tänkt på sedan dess. Jag har funderat om detta är ok? Lärarinnan hade nämligen ändrat om i sittordningen. Hon satt alla andra i en halvmåne, och dotterns pulpet långt från de andra. Dottern makade då in sig i halvmånen med hjälp av sina vänner och frågade om hon kunde sitta där. Lärarinnan svarade "Om du kan vara tyst". Så den enskilda platsen var inte till för att min dotter skulle få arbetsro, utan de andra.
Detta verkar vara lärarinnans standard att lösa problemen, hon byter sittordning. Till saken hör att dottern igår struntade att ta sin medicin. Hon har dessutom låg dos, då den högre gav henne huvudvärk.
Jag vet att det bara är 3 månader kvar av lågstadiet och denna lärare, men jag tycker att hon inte har ett hum om NPF och hur man tacklar det pedagogiskt.
Rent ut sagt blir jag ledsen, känner att man behandlar min dotter som något oönskat element i klassen.

No comments:

Post a Comment