Friday 24 June 2011

Andnöd

Inatt hade sonen stora svårigheter med andningen nästan hela natten. Jag hittade inte den lungöppnande medicinen, så fick till slut ringa maken på arbetet klockan fyra på natten. Till sist lyckade jag lokalisera medicinen, och sonen fick lite lättare att andas.

Men han mår nog inte så bra. Vi är båda trötta som urvridna disktrasor. Och hans andning är fortfarande ytligt. Jag ger maxdoser av medicinen och hoppas att vi slipper åka in för att andas i spira ikväll.

Uppdatering 13:54: Vi är nog tvungna att åka in till HVC om några timmar, då han talar hackigt pga för lite luft. Stackars lilla killen min. Astma är verkligen inget att leka med när den sätter in med full kraft. Vad som orsakat detta vet jag inte, det kan vara något som blommar just nu. Eller virus eller bakterie. Feber har han också lite.

Uppdatering 19:00: Nu är läget under kontroll igen. Han hade en infektion som inverkade på luftvägarna. Nu hoppas vi på en lång och lugn natt...

2 comments: