Thursday 23 June 2011

Operation tuggummi

Idag var sonens sista dag på dagis innan semestern. Han önskade sig tuggummi till kvällen av ett speciellt märke för att fira detta. Lättvindigt lovade jag honom detta, då jag skulle ta en tur till butiken under dagen. Men sedan glömde jag detta.

O ve och fasa. Det var inget annat att göra än att försöka klara detta på ett smidigt sätt när alla är i butiken dagen innan midsommarafton och handlar. Jag valde en liten butik i stan som brukar ha lite kunder. Men då hade de inte rätt tuggummi! Vi körde iväg till kiosken som inte heller hade tuggummit! Vid dethär laget var jag tvungen att åka hem med en väldigt upprörd son.
Efter en stund satt vi oss i bilen och åkte till en butik. Men nu hade vi tur, och just denna tidpunkt var det ingen kö till kassan. Dessutom hade de godsaken som sonen längtade efter.

Så slutet gott, allting gott. För honom.

Dottern har varit borta en natt på läger, och har just nu ett utbrott pga trötthet. Hoppas melatoninet snart hjälper henne varva ner och somna.

No comments:

Post a Comment