Tuesday 21 June 2011

Kromosomtestet är taget

Sonen har nu tagit kromosomprov, som kommer att visa om det är orsaken till hans ADHD.
Svaret får vi innan månaden är slut. Jag vet inte riktigt hur jag skall förhålla mig till denna information, så det är väl dags att vända sig till Mr. Google och utreda vad testet kan innebära för vår familj.

Själv har jag under en vecka njutit av en tillvaro som var så långt från livet hemma som man kan komma. Äta mat i lugn och ro, inga skrik, massage, dansa halva natten, skratta och gråta med vänner. Simma i poolen och havet. Helt enkelt laddat batterierna och njutit av att finnas till utan att någon behöver mig.

Men nu är jag så lycklig även att vara hemma med dem igen. Jag har saknat deras sällskap, kramar, närhet. Vad jag älskar mina barn. Och nu skall de få så mycket mammatid de vill ha, hela midsommaren. Tror vi skall grilla något gott och hitta på något kul spel att spela ute på gården.

Uppdatering 27.6.2011: De ringde från sjukhuset. Kromosomtestsvaren kommer att dra ut på tiden pga semestrar, så vi kommer att få svaret först 10.8. Lång väntan alltså. Men inget att göra åt. Vi har ju levt 5,5 år utan den vetskapen :)

2 comments:

  1. Välkommen hem!!!!! Du har varit saknad :)

    ReplyDelete
  2. Tack, jag måste säga att jag har varit hela veckan i en annan dimension. Bekymmersfri. Men nu är jag tillbaka i verkligheten igen. Tar lite tid att vänja sig vid detta.

    ReplyDelete