Sunday 26 June 2011

Jourdag

Idag känns det nog som om jag har haft jour precis hela dagen. Och idag var det sonen som var mer ADHDig än vanligt. Började morgonen med att rita sitta namn med tusch på rumsdörren. Sedan bestämde han sig för att systern skulle flytta och tömde hennes skåp på alla kläder. Så innan klockan var åtta stod jag och vek kläder för glatta livet innan systern skulle explodera.
Sonen hade även ritat sitt namn samt ritat lite klotter på hela lakanet (som jag märkte först vid nattningen).
Hela dagen fick jag vakta så att han inte åt hela tiden mellis, utan även orkade med riktig mat. Han hade ingen kontroll och var liksom på programmerad på full fart framåt. Och hörseln var definitivt avslagen.

Men nu sover lille prinsen. Och jag tänker äta lite chips och godis. Because I´m worth it.

Sedan råkade jag annars läsa idag om att de skall starta en ny undersökning med tryckkläder för ADHD-barn. Man får måttsydda kläder (sådana som används bla åt brandskadade och cp-skadade), som man sedan skall bära varje dag i några månader. Så jag anmälde de två yngsta till undersökningen. Få se om de blir utvalda att delta i undersökningen. Börjar känna mig lite som mamman i filmen "Lorenzos oil", som är redo att pröva allt :)

1 comment:

  1. Oj oj oj oj ja ibland är det ånglok hela dagen!

    Tryckkläder? Kan du förklara mer, jag hänger inte med ;)

    ReplyDelete