Saturday 11 June 2011

Nedräkningen har börjat

Min vän har bett mig komma med henne på en resa tillsammans med två andra vänner. Vi beställde resan redan i oktober.

Under vintern har jag haft denna resa som en karamell i min ficka. När det har varit tufft har jag tänkt att bara jag orkar till juni, så får jag min belöning.

Och nu är det endast två nätter kvar! Jag skall vara borta en hel vecka. Mannen tar hand om barnen under tiden jag är borta.

Inatt drömde jag redan första mardrömmen att jag tappade bort sonen, och han hade senast setts till vid vattnet i en roddbåt. :´(

Men trots mardrömmar och känslor så tänker jag njuta av en vecka utan förpliktelser. Bara ta hand om mig själv och göra det som känns skönt. Hela året har jag sett till att alla i familjen har det bra, och skött kontakter till myndigheter, dagvård, sjukvård, habilitering etc. Nu är det dags att ladda batterierna för nästa år. Då börjar tjejen skolan, sonen förskolan och äldsta kommer att behöva mer hjälp med läxorna.

Ifall vädret tillåter tänker jag ligga i en solstol och läppja på en svalkande dryck, shejka loss med tjejerna på discot, äta god mat, vandra längs stranden, shoppa samt skratta mig fördärvad åt tjejernas härliga humor.

Hoppas även ni har en bra vecka, för jag kommer inte att ta datorn med. Man måste ju klara av en vecka utan den manicken, tycker jag. :))

Kram.

No comments:

Post a Comment