Sunday 29 May 2011

ADHD eller 7-årstrots för hela slanten hela helgen

Ja, då har man haft en butter, bitter och stridslysten dotter hela helgen. Igår skulle vi vara ute (vilket hon ofta vill), men inte hon. Hon klädde sig i lätta kläder, så vi hade lite meningsutbyte om det, då vi inte vill att hon blir sjuk igen.
Och inget ville hon göra ute, hon bara tyckte det var pest.

Idag skulle vi iväg och äta på restaurang med mina föräldrar. Då ville hon inte klä upp sig. Jag valde denna fråga i korg C, då hon var påklädd. Hon fick då komma som hon var. Men se det gick inte, då hon inte hade kammat håret (annars vill hon ju inte ens kamma håret). Ingen borste hitta hon heller. Då var jag tvungen att ta med henne, då vi inte hade tid för detta. Men sedan var jag tvungen att stanna vid närmaste butik och köpa en borste då jag inte stod ut med oväsendet. Nästa problem blev att hennes batterier till My Life-spelet började ta slut. Men vi klarade oss rätt väl ändå.

I restaurangen hade hon ingen matlust så hon åt inget. Men hon höll sig lugn, vilket hon kan göra med morföräldrarna.

Jag har hittat en bra grej i min mobil, då sonen börjar bli rastlös när han har ätit klart. Man kan koppla upp sig till Youtube och sätta på videoklipp. Idag blev det Musse Pigg och Kalle Anka-klassiker. Då kunde vi även dricka kaffe innan vi åkte hem.

Så "medicinen" hon har fått denna helg har inte hjälpt i alla fall. Hon är lika explosiv som alltid.
Ser fram emot imorgon, då vi börjar doserna för vecka tre.

No comments:

Post a Comment