Sunday 8 May 2011

Mammatankar

Denna morsdag är jag nog gladare än någonsin att jag har fått bli mamma till dessa tre underbara barn. Jag vet inte om något sämre, jag vet inte om något bättre. Jag kan inte föreställa mig livet med tre andra barn.
Mina barn gör mig glad, lyrisk, fundersam, arg, lycklig, fnissig, sur samt ger mitt liv mening. Livet med dem innehåller drama, stora känslor, men även stillhet och närhet.
Jag är lyckligt lottad. Få känner väl sina barn så bra så bra som jag. Jag har varit tvungen att analysera och försöka förstå dem. Jag har varit som en detektiv, på jakt efter ledtrådar för att ge dem en lycklig barndom.
Samtidigt vet jag ännu så lite om mina barn. Varje dag lyckas de förvåna mig, de kan så mycket och lär sig hela tiden mer. Det lönar sig att lyssna på dem, för de har sådan klokhet och lär mig hela tiden mer om livet.

Jag är så tacksam att jag har fått bli mamma till mina barn. Jag kommer att förvalta denna ära så bra som jag kan.

3 comments:

  1. Mycket fina tankar och livsglädje...
    Tänk så många föräldrar som går miste om det dessa barn ger oss i deras närhet.
    Men det är verkligen ett stort detektivarbete....
    Önskar en bra kommnde vecka//Lena

    ReplyDelete
  2. Snyft, så fina ord, om så fina barn!!

    ReplyDelete