Sunday 8 May 2011

Morsdagens aktivitetsbana

Morsdagen är väl i de flesta familjer den dagen då mamman får ta det lugnt och vila. Morgonen började också traditionellt. Jag fick kaffe och smörgåsar i sängen, härliga presenter av barnen, en trädros och många kramar. (och jag fick sova till tio i sju, så min önskan gick i uppfyllelse)
Efter det har jag hunnit tömma och fylla diskmaskinen, sköta tvätten, städa barnens rum och flytta möbler, rensa lite i rabatten och jag är nöjd. Det betyder att min energi börjar återvända. Jag trivs när det är prydligt och rent hemma i alla fall ibland och eftersom vi inte har varit hemma, har jag ju inte kunnat ta hand om det.

Men nu är det dags att åka och gratulera mormor och farmor. Har köpt vackra smycken åt dem, det är de värda. De har stött oss genom vått och torrt. Alltid ställer upp med ett lyssnande öra eller konkret hjälp. Jag har så många varma tankar om dem. Skall krama dem extralänge idag.

2 comments:

  1. I min almanacka är det tre veckor till mors dag... Men vad ni än firar så ha det toppen :)
    Kram Nina!

    ReplyDelete
  2. Nina: Och i min almanacka är det mors dag i dag. =) Och flaggorna vajar i den varma brisen. Över 20 grader idag, suveränt.

    ReplyDelete