Saturday 21 May 2011

Medicinen smakar pyton

Dottern mår definitivt bättre. För att hon inte skulle vara så frustrerad över att sitta inne en sådan solig och varm dag, så fick jag sällskap åt henne. En av hennes vänner kom hit och lekte i flera timmar.

På kvällen vägrade hon ta sin medicin, för den smakar så illa.. Och det är den hon skall ta 3 gånger/dag i fyra dagar till. Hade en verkligt svettig halvtimme, som jag inte är stolt över. Inga argument hjälpte. Till sist fick jag henne att ta medicinen genom att lova en tur till leksaksbutiken och att hennes pappa skall göra något med henne när han kommer hem. Men det förutsätter att hon tar alla mediciner utan samma krångel.

Jag börjar bli arg på mig själv, för att jag bara klagar på bloggen. Det borde ju vara tvärtom, då vi nu har kommit långt i allt detta och vår vardag är lite mindre problematisk. Ok, sjukdomar och sömnbrist får ju vem som helst grinig, men då borde jag bara låta bli tangentbordet. Jag skulle helst dela detta elände med mannen, men han arbetar just nu pass, där han är svår att få tag på. Antingen arbetar han eller sover. Så det blir sms mest, och då ids man inte klaga så mycket.

Men nu skall jag i alla fall sluta för ikväll. Min ringa önskan är att i natt sover alla som stockar och jag får sova lite längre på morgonen. Snälla, snälla, låt mig sova till klockan åtta. Jag ber.

2 comments:

  1. Man får klaga, man får gnälla, man får ha slut på ork ibland! Bloggen är väl en jättebra ventil att få pysa ut lite gnäll på!!!

    ReplyDelete
  2. Jo, men samtidigt vill jag akta mig för den negativa spiralen. Så att man inte bara klagar, och tycker allt är jobbigt. Men du har rätt, man måste få spy galla ibland. Sedan kan man vara sockersöt resten av tiden :)

    ReplyDelete