Sunday 22 May 2011

Positiv söndag

Halloj!

Har sovit 6,5 timme i natt. Det behövde jag. Så nu kan jag igen se ljus i mörkret. Dagens lista över positiva saker i livet:

Det är vår/sommar. Inga snöhögar så långt ögat kan nå. Barnen kan släppas ut genom dörren utan att klä på dem en massa mer kläder. Solen skiner, de har lovat +20 grader idag.

Dottern mår så bra idag, så vi kan ta en snabbtur via plantskolan idag. Samt köpa lite nya smaker till Sodastream-maskinen.

Jag får träffa mina föräldrar idag. Vi får träffas alltför sällan, fast vi bor i städer nära varann.

Jag är glad över stödet vi har från mor- och farföräldrar. Jag skulle inte klara vardagen utan deras hjälpinsatser nu och då. Speciellt tacksamt är det med farföräldrarna som bor så nära, så de kan hoppa in även korta stunder. Jag försöker klara mig själv, men ibland är det skönt att kunna ta tex. bara ett barn till läkaren.

Jag är glad att vi får handikappbidrag, så vi kan skaffa hjälpmedel åt barnen. Jag skulle köpa dem ändå, men då skulle ju de pengarna tas från annat.

Dottern tog sin medicin utan samma drama som igår kväll. Hon var nog bara trött igår.

Idag kan jag lite ta itu med trädgården innan mina föräldrar kommer. Jag tror att även dottern kan komma ut lite idag. Det borde göra henne glad, just nu är hon som en tiger i en bur.

Vi skall ha en fest för våra vänner (en vuxenfest, bara för vuxna, vilken lyx) om några veckor. Flera har anmält sig, så nu skall vi planera en god meny. Det skall bli så skönt att en hel kväll vara med vänner, tala om allt mellan himmel och jord, äta läckerheter från grillen och kanske senare på kvällen skråla några Abba-låtar med Singstar. Jag ser fram emot det. Mannen och jag får väldigt sällan ledigt från barnen samtidigt. Det är inte så lätt att få barnvakt för alla tre. Oftast delar vi upp dem, så de åker till olika adresser (mor- och farföräldrarna alltså).

Men nu skall jag ta itu med förberedelserna inför besöket på eftermiddagen. Ha en skön söndag ni också. Och glöm inte solskyddskrämen.

3 comments:

  1. Det låter kanon, det där :)
    Önskar dig/er en fortsatt fin dag!
    Kram Nina!

    ReplyDelete
  2. Tack, det har varit underbart idag. Kram.

    ReplyDelete
  3. Det låter ju så härlit, att ni har sådan hjälp och stöd från släkten. Man behöver ju verkligen de där stunderna på egen hand för att orka med vardagen sedan. Kram på dig//Lena

    ReplyDelete