Friday 27 May 2011

Allt börjar vara klart inför hösten

Ibland kan alla pusselbitar falla på plats utan att man behöver slita sitt hår. Eller vad säger ni om detta:

Dottern har fått eftisplats på eftiset som ligger i samband med skolan.
Båda barnen får taxiskjuts, till skolan och förskolan.
Dotterns klass kommer att ha högst 16 elever, lärare och assistent.
Sonens förskoleklass kommer att ha 10 barn, 2 vuxna samt hans personliga assistent (om vi får igenom det, de lovade utreda).

Jag var beredd på motgångar, så det kändes otroligt skönt. Dessutom mår barnen bättre, dottern kunde t.o.m delta i förskoleundervisningen idag.

Vi har nu fått hem dotterns utredning i sin helhet. 8 sidor där de gått igenom det mesta. Allt förstår man inte, då man inte är insatt i alla tester och termer. Men det jag förstod tyckte jag stämde. Om hennes medicinutprovning faller bra ut, kommer läkaren att skriva ut ett C-intyg och då kan vi söka om handikappbidrag även för henne.
Hon har idag fått sina piller igen, men jag tycker hon är skrikig som i allmänhet. Så jag tippar på sockertabletter.

1 comment:

  1. Så skönt att det löste sig både bra och smidigt. Det är ovärderligt för då orkar man lägga krafterna på annat. Hoppas att ni får en jätteskön helg! Kram!

    ReplyDelete