Monday 9 May 2011

Upprymd och hoppfull

Om det är placebo som dottern får denna vecka, så är det en otroligt bra placebo. Hon klarade av att öva dikten till vårfesten. Det var innan middag, när hon var trött och hungrig. Visst skrek hon lite senare hur hungrig hon var, men hon missade aldrig sitt tålamod helt.
Hon hade tidigare råkat skuffa sin bror på gården, men hade bett om förlåtelse direkt.

Och god matlust hade hon också. Åt massor av den goda grillmaten som pappa trollade fram.

Kommentar: Det är bra med matlust, då en biverkning kan vara aptitlöshet. Sedan gladdes jag åt att hon var sig själv, bara med mer självkontroll och eftertanke. Man blir ju orolig att det skall inverka på barnets natur och hur det beter sig.

Jag riktigt väntar på imorgon, att jag får spendera hela kvällen med henne och se hur det går. Hon t.om talade med lugnare röst idag. Eller så vill jag så gärna tro på effekterna ;)

3 comments:

  1. Hoppas på det bästa ;)
    Sov gott!!!
    Lena

    ReplyDelete
  2. Underbart och spännande o följa "förändringarna" förstår jag! kram på er//M

    ReplyDelete