Tuesday 3 May 2011

På väg till HAB

Sedan var det äntligen dags, att fylla bilen med kassar och vårt pick och pack samt de två barnen och åka iväg mot huvudstaden och HAB.
Sonen blev åksjuk, och klagade på magen halva resan. Han försökte vila, men till slut blev han blekare och blekare. När han till slut tömt magen på sitt innehåll blev han piggare. Men jag satt ju hela tiden och var rädd att han skulle spy ner jackan, för vi hade ju bara en jacka med, och skall vara borta en vecka.

Väl framme fick vi nycklarna till lägenheten vi får låna under vistelsen. Lägenheten ligger på första våningen i ett gammalt stenhus. Det är en tvåa utan egentligt vardagsrum. Eller soffan fattas, vilken mannen tycker är ett stort minus. Barnen gillade sitt rum.
Vi var alla hungriga så vi gick till en pizzeria i närheten. Medan vi åt där så började de snöa. I maj! Vi såg även många ambulanser. Vilket dottern tyckte var självklart, för "det bor ju så många fler här som klantar sig" :)

Väl tillbaka i lägenheten var det bara att krypa i säng. Även jag helt slut, så jag la mig klockan nio. Och det var en himla tur, för efter midnatt kröp en liten kille i min säng som var både varm och klagade på att han hade ont. Resten av natten blev det mer hundsömn för min del.
Jag var mest rädd för att vi inte skulle kunna delta i programmet på HAB pga detta.

No comments:

Post a Comment