Thursday 19 May 2011

Utmattad mamma

Dottern är väldigt sjuk, men jag sköter henne hemma och försöker undvika sjukhusvistelse.
Men hon gör det inte lätt. Trots mediciner (två olika antibiotika) och värkmediciner är hon väldigt lättretlig. Hela morgonen har hon skrikit om hur tråkigt hon har. Ja, lilla vän, JAG HAR FÖRSTÅTT DET. Försöker göra hennes mående bättre, men vet snart inte vad jag skall hitta på. Nu tänker jag överlåta datorn till henne. Hoppas www.spela.se får henne på bättre humör. Samt den goda maten jag har i ugnen, som snart är klar.

Kram till alla som är hemma med sjuka barn, ni har mina sympatier.

3 comments:

  1. Sjuka barn är ingen picknick i parken, inte ens de som är neurotypiska. Man får bryta ihop på kvällen när de slocknat och sen komma igen. Men jobbigt är det! Kram!
    Har länkat till din blogg hos mig, hoppas att det är ok. Om inte, säg till. :-)

    ReplyDelete
  2. Du fick absolut länka mig, jag har ju inte frågat lov av någon om jag får länka dem *rodnar* men jag hoppas det är OK. Du är väl också på listan, kan jag hålla dig där?
    Tack för dina ord, denna sjukdom råkade komma när jag annars är trött och har lite energi (efter HAB-besök och lite annat). Då blir man själv lite retlig och tycker nästan lite synd om sig själv.
    Jag har laddat upp med choklad och cola för ikväll. DÅ skall jag ha lite egen tid för mig själv.

    ReplyDelete
  3. Det är choklad och cola på kvällarna som håller oss levande känns det som ibland. :-D

    Jag frågar av ren artighet eftersom det vi bloggar om är så personligt. Mig får du gärna länka till. :-)

    ReplyDelete