Wednesday 11 May 2011

Kompisar, bad och sol

När jag var liten tyckte jag att jag alltför sällan fick ta hem vänner och leka. Det var inte säkert så, men det är alla "Nej" jag minns. Dessutom tycker jag att det är viktigt för våra barn att få bra vänner och relationer, och utveckla dem bl.a. i hemmets trygga vrå.

Idag är en strålande dag med över 20 grader i skuggan. Dottern kom hem extra tidigt idag, och ringde och frågade om hon fick ta hem en skolkompis. Vilket hon såklart fick. Efter att de kom, så räckte det inte länge innan vi hade två killkompisar bakom dörren. De hade kanske inte räknat med att morsan skulle vara hemma också, ha ha.
Tjejerna åt mellis och sedan drog de alla iväg till stranden för att fiska och simma. Det gör mig så glad att dottern har vänner, och får njuta av försommaren tillsammans med dem.
Själv sitter jag inne och arbetar, så man hade nog kanske nästan varit 11 år igen en dag som denna :) Fast jag är nog en sådan badkruka, så simma skulle jag nog inte göra. Kanske jag kan ta en fika ute i solskenet istället, har inte ätit lunch än. Dags för paus, so long!

2 comments:

  1. Visst är det märkligt hur selektivt vårt minne är? Spännande...
    Ja visst är det viktigt med kompisar om de nu finns. Då gäller det att se till att det funkar.
    Hoppaps att du fick en njutbar paus i jobbandet//Lena

    ReplyDelete
  2. Ja, det fick jag. Två smörgåsar och en dubbelexpresso gjorde susen kombinerat med sol och fågelkvitter.

    ReplyDelete