Friday 20 May 2011

Rosor vill jag ge till..

HAB faktiskt. Ja, vi fick inget på posten idag. Men när jag mailade dem och frågade om dotterns medicinering kan istället fortsätta nästa vecka med denna veckas dos, samt frågade om hjälpmedel, så fick jag två svar på samma dag. De tar så väl hand om oss. Man känner faktiskt att man har stöd av dem.

Så nu har jag beställt Time Timer, penngrepp och penntyngd. Den förstnämnda till båda yngsta och det senare till sonen, som har ännu lite knaggligt med penngreppet.

Nu skall jag på jakt efter bilder till vårt schema.

Och de på HAB sa att vi snart får alla papper därifrån, då det endast fattas ett utlåtande för dotterns del.

Så jag blev faktiskt glad över detta. Annars är jag dödstrött. Sonen såg till att min nattsömn blev minimal. Dottern har inte längre feber, medicinerna hjälper, men istället är hon energisk som få. Jag är som en urvriden trasa.

Jag har lovat dem bad i karet ikväll, så jag hoppas att det tröttar ut dem att de somnar sött om ett par timmar. Sedan kan jag vara en amöba resten av kvällen.

Ha en bra helg!

3 comments:

  1. Ha det så gott som amöba, bara du inte halkar ur soffan!!! Bad brukar ta musten ur de flesta barn för det mesta iallafall. Hoppas att de blev riktigt trötta så du får sova lite.
    Var rädd om dig//Lena

    ReplyDelete
  2. Tack, Lena <3. Tyvärr hade sonen sovit på daghemmet, så han var lite svår att leda in i John Blunds rike.
    Men man får ta det som det är. Tur att det finns kaffe i alla fall.

    ReplyDelete
  3. Hoppas att du får lite sömn i helgen iaf. *kram*

    ReplyDelete